Geen Novio zonder vrijwilligers

Als vereniging kunnen we niet bestaan zonder vrijwilligers. We kunnen niet korfballen zonder trainers/coaches, geen wedstrijden spelen zonder scheidsrechters en zaaldiensten en geen derde helft vieren zonder kantinedienst. Dit moeten we als vereniging samen doen. Daarom is het vrijwilligerspuntensysteem ingevoerd.

Dat houdt het  volgende in:

Ieder lid van onze vereniging moet per seizoen aan aantal vrijwilligerspunten halen. Hiervoor kunnen leden zich zelf in schrijven in de KNKV app.

Welke taken en voor hoeveel punten?

- kanintedienst (1 punt)

- scheidsrechter bij jeugd- of breedteteam (1 punt)

- zaaldienst (1 punt)

- juryvoorzitter bij het eerste team (1 punt)

- schotklokbediening bij het eerste team (1 punt)

- oud papier lopen (2 punten)

- schoonmaak clubhuis (1 punt)

Hoeveel punten moet ik halen?

Afhankelijk van het soort lid dat je bent moet je de volgende punten halen:

- senioren spelers: 7 punten

- midweek spelers: 3 punten

- junioren (A'tjes): 3 punten

- ouders van jeugdleden (m.u.v. de A): 1 punt

Aan het eind van het veldseizoen en het einde van het zaalseizoen wordt gekeken naar hoeveel punten iedereen gehaald heeft. Indien er nog taken open staan, zullen leden met de minste punten tot dan toe ingedeeld worden voor een taak.

Aan het einde van het seizoen zal gekeken worden naar compensatie die leden kunnen krijgen voor het deelnemen in een commissie. In principe worden voor deelname aan een commissie of bestuur 3 punten uitgedeeld.

Vragen? Stuur een mailtje naar de vrijwilligerscommissie (vrijwilligers.kvnoviomagum@gmail.com) en ze zullen je z.s.m. beantwoorden!

Oud papier lopen

Twee keer per maand lopen we als Noviomagum oud papier voor de Dar. Hier halen we een mooi bedrag mee op, wat belangrijke inkomsten van de vereniging zijn. Daarom kennen we 2 punten per keer lopen toe.

We lopen op de volgende momenten:

2e dinsdag van de maand: Professorenbuurt, 2 wagens (4 personen)

vertrek 18:00 uur op Professor Bellefroidstraat bij de GGD

3e dinsdag van de maand: Grootstal oost, 1 wagen (2 personen)

vertrek 18:00 uur op Nieuwe Mollenhutseweg +- nummer 173, tegenover de Shell

Wat heb je nodig om mee te doen?

Als je oud papier wil lopen voor onze club, dan moet je een certificaat halen. Dit kan met een online e-learning, via de Dar, die niet lang duurt. Deze kan de vrijwilligerscommissie voor je aanvragen.

Verder ben je verplicht tijdens het lopen een hesje en schoenen met stalen neuzen te dragen, maar die kun je lenen via de vrijwilligerscommissie. Handschoenen zijn soms ook fijn om te dragen, die moet je zelf meenemen.

Interesse? Stuur dan een mailtje naar vrijwilligers.kvnoviomagum@gmail.com of spreek één van de leden van de commissie aan!

Korte omschrijving van de overige taken

Zaaldienst:

voor de wedstrijd zet je de palen neer, hang je het spandoek op en achteraf ruim je het materiaal weer op. Tijdens de wedstrijd houd je de tijd en de score bij en ben je het eerste aanspreekpunt voor de scheidsrechter wat betreft materiaal. Je zorgt dat de geplande wedstrijden op tijd starten en eindigen.

(jeugd)wedstrijd fluiten:

het fluiten van een jeugdwedstrijd op de zaterdag (E, D, C, B of A). Als je seniorenwedstrijden kunt fluiten of je dit wil leren: heel fijn!!! Geef dit dan aan bij de vrijwilligerscommissie, want hier hebben we dringend behoefte aan.

Kantinedienst wedstrijddagen:

dit houdt in dat je het clubhuis opent op een wedstrijddag, zorgt voor thee/limonade in de rust en je bezet de bar. De tijden worden aangegeven in de KNKV app. Als je tot het einde van de wedstrijddag dienst hebt, hoort het afsluiten en netjes achterlaten van het clubhuis en de kleedkamers erbij.

Kantinedienst na de training:als je kantinedienst draait na de training, bezet je de bar zodra je gedoucht bent (of niet). Achteraf tel je het geld en laat je het clubhuis en de kleedkamers schoon achter.

Schoonmaak clubhuis:

dit gebeurt meestal maandelijks tijdens het veldseizoen. Tijdens de zaalperiode gebeurt het wat minder frequent. Het clubhuis wordt dan helemaal onder handen genomen. Dit gebeurt op een donderdagavond vanaf 19.30 tot ongeveer 22 uur.

Als je nog vragen hebt horen wij het natuurlijk graag!